Svininfluensan, Influensa A

Förra veckan fick jag ett brev hem om att tisdagen den 10:e November mellan kl 08.00-11.00 finns det möjlighet att vaccinera mig på min vårdcentral.
Så... gjorde jag det idag?

Here is the thing. Jag och M har diskuterat fram och tillbaka angående om vi ska vaccinera oss eller inte.

Här är iaf min summering på plus och minus listan för om VI skulle vaccinera oss eller inte:

+
* vi har en liten bebis som absolut inte kan vaccineras ifall hon skulle smittas utav oss
* det är ju bevisat att det ska funka upp till 90%
* vi ska åka på semester till jul och man vill inte utsättas på planet eller på sin resa utomlands
* om det funkar så minskar vi risken till att det ska bli "mass smittning" i världen


-
* BIVERKNINNGAR! Nu menar jag inte dem vanliga, ont i armen, feber och kanske lite avdomnade fingrar el så... nu snackar jag om typ såna biverkningar som de stackars kvinnor fick utav p-piller efter 30 år, kallbrand och amputering utav kroppsdelar!
* viruset kommer ändra form och man får influensan iallafall

Detta är iallafall dem sakerna som vägde mest för mig... och jag ska säga att.. om det finns mista lilla chans till att jag ska kunna hindra lilla Nicole från att bli smittad  (från oss iaf) så tar jag den.

Så.. idag vaccinerades jag runt 10 tiden... och hittills så har jag bara fått ont i armen och jag håller tummarna för det bästa!

Kommentarer
Postat av: Shejda

Aa jag tog den oxå..fast i måndags. Och har bara haft ont i armen, men skit vad det gjorde ont. idag är lite bättre tack o lov. Men det ska säkert inte vara några problem =) puss

2009-11-11 @ 12:09:04
URL: http://sheyda.blogg.se/
Postat av: JULIA

akta så du inte börjar gå baklänges... haha som en brud i tidningen sa. idiot.

Men jag är fortfarande förvirrad om ja ska ta det eller inte.. men det går bra än så länge?:P

2009-11-12 @ 21:19:16
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Nazanin

Shejda.... vad skönt att du inte blev sjuk som mig =(



Julia... haha ja guuud vad hemskt det dära var med hon som gick baklänges. Ja det har väl gått "normalt" dessa bieffekter anses ju vara normala... sne får vi hålal tummarna för åren frammåt över :P

2009-11-13 @ 00:17:40
URL: http://somethingofaconfession.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0