Böngryta

Oki... here we go! Jag måste erkänna att min böngryta var så smaklös så att M fick komam och rädda den..haha!

Det bästa är att lägga bönorna (oavsett vilka bönor eller kikärtor) i blöt sen kvällen innan. Sedan sköljer man dem innan man ska tillaga dem. jag använde kidneybönor



Sedan fräser man lök, vitlök och chilli i olivolja med lite gurkmeja



Sedan tillsätter du tomatpuré och krossad tomat



Sedan ska det koka i sisådär HUNDRA ÅR!!! VARNING!!! Det tar jätte lång tid för dessa jäkla bönor att bli hårda.
Sedan saltade jag efetr att de började mjukna och det var bara så smaklöst och BLÄ

Så M kom och tillsatte lite mer tomatpuré, pressade i lite citroner och citronpeppar och det blev myycket godare

En klick creme fraiche på detta så har ni en böngryta



Egen kommentar: jag ska aldrig mer koka kidneybajsbönor!

P.S.. den enda anledningen till att jag hade SÅ MYCKET bönor att handskas med var för att min bror kom hit igår och ksulle "laga mat" så öppna han en STOR påse kidneybönor och la HELA påsen i vatten, sedan fick han ett samtal och var tvungen till att sticka så han lämna oss med sina jäääävla bönor!!

Ah.. nu är jag så less på BÖNOR att jag inte ens vill skriva b*na nå mer!


Kommentarer
Postat av: monni

Ser mumsigt ut, men bra för monnisen mage. Hahahaha

2010-04-21 @ 00:06:25
Postat av: Monni

Menar INTE bra för magen

2010-04-21 @ 00:07:17
Postat av: Gita

Ja, kära bror har lämnat en massa bönor, ärtor, you name it, hos mig också! hahahahahaha

Men nu har jag ett recept att använda också ;)

2010-04-21 @ 10:43:28
Postat av: yalda

Jeeez ge aldrig Monni böngryta I BEG you! Vill inte ens tänka på konsekvenserna..hahahahah



Ola Lauritzon har bra kokböcker mm om GI-metoden. Du kan få låna min om du vill.

2010-04-21 @ 11:25:13
Postat av: monni

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

2010-04-21 @ 12:35:56
Postat av: Shejda

Hehehe akheeej Nazi!! Du försökte iaf...tro mig nästa gång kommer du fixa det. =)Det såg gott ut iallafall =)

2010-04-21 @ 18:31:51
URL: http://sheyda.blogg.se/
Postat av: Nazanin

Om någon av er ska laga detta använd nåt annat än kindey bajs! Monni... rekomenderar att du inte ens lagar bönOr.. NÅGONSIN!



Yalda jag hade faktiskt tänk köpa hans bok men jag lånar den gärna om det går bra =)



Shejda... ja.. försöka kan man ju!! hahaha



Gita.... ja.. U know our brother!!

2010-04-21 @ 22:32:55
URL: http://somethingofaconfession.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0